"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


poniedziałek, 29 stycznia 2024

mięsień...

                                     gruszkowaty nie daje biegać:(( Po dwóch dniach wolnych od szybszego przebierania nogami wyszedłem zrobić test he,he... Niestety! Przy wykroku prawej nogi pojawia się silny ból:( nawet przy wolnym dreptaniu. Jedynie kiedy poruszam się bokiem dostawiając nogę do nogi, lub  robiąc przeplotkę nie czuję bólu. Dziwne. W w czasie spoczynku i chodzenia czuję mięsień gruszkowaty, lecz tak bardzo nie przeszkadza. 
Dwa dni domowej rehabilitacji hi,hi... rozciągania, rolowania, więc miałem nadzieje, że samo przyszło samo poszło;) Tym bardziej, że po rozciąganiach i rolowaniach wydaje jakby minęło:) Bieganie podrażnia, bo teraz po trzech kilometrach tuptania nawet podczas siedzenia jest ból pośladka:( 
Cóż pewnie zwolnienie z w-f_u he,he... mnie czeka i wizyta u jakiegoś cudotwórcy czyt. fizjoterapeuty. Tylko Kogo tu wybrać? Miałem zaufanego speca, Który sam uprawiał sport i zajmował się sportowcami, ale od kiedy otworzył klinikę to zdaje się tylko dowodzi i szefuje specjalistkom od rehabilitacji. Szkoda, bo miał *złote ręce* Niesprawdzonym fizjo nie specjalnie ufam;) Czasem zamiast pomóc doją kasę;) albo co gorsza robią krzywdę.
Ciężko będzie znieść absencje biegową, a raczej mnie hi,hi... z racji uzależnienia;)
Cytat dnia:
„Każda dobra chwila i okazja do śmiechu jest dziesięć razy cenniejsza dzięki przeżytemu wcześniej smutkowi.” - (anonim)
Przysłowie na dziś:
  • „Na Świętego Karola (28.01) wyjrzy spod śniegu rola”
  • „Urodzaje da rola gdy deszcz leje w Karola” 
  • „Na Świętego Franciszka przylatuje pliszka”
  • „Św. Marcin (30.01) lody gładzi ,gdy ich nie ma to je sadzi”
  • „Na Świętą Martynę przybyło dnia na godzinę”

2 komentarze:

  1. U mnie najbardziej nasilało się od długiego siedzenia (teraz łapie mnie rzadziej), u Ciebie podczas biegania. Czyli to co podejrzewasz: rwa kulszowa od kręgosłupa ale całkiem możliwe, że jeśli nasila się podczas biegania to może być spięty lub naciągnięty mięsień gruszkowaty. Spróbuj poturlać pupą po małej twardej piłeczce ;-) Mimo wszystko turlanie i rozciąganie to chyba najlepszy domowy sposób. Kiedyś byłam dwa razy na fizjo ale z kręgosłupem- pomogło. Życzę Ci szybkiego powrotu bez dyskomfortu na biegowe ścieżki :-)
    P.S. Dzisiaj zaliczyłam niezłą wywrotkę w lesie jakieś 100 m przed końcem biegu. Dobrze, że obok lasu był zbiornik wodny (na szczęście jeszcze pokryty lodem) i od razu udałam się na kurację :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Karolina nie dziękuję, żeby nie zapeszyć he,he... piłeczka i wałek do rolowania używam od pojawienia się bólu. Cieszę się, że sobie nic nie zrobiłaś:) Podczas lądowania na "glebie" można niechcący się nieźle załatwić;) Wytestowałem i aktualnie zimno teraz nie specjalnie mi służy;) za to żel rozgrzewający przynosi ulgę. Pozdrowaśki!

    OdpowiedzUsuń

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13