"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


sobota, 20 maja 2023

lato...

                   przyszło znienacka he,he... Ostatnie temperatury w nocy to 6-8 °C, a w dzień około dziesiątej kreski powyżej zera. Dzisiaj od rana dwanaście stopni na plusie i pełne zachmurzenie:( Za to po południu 27 w słońcu!! Dla Morsa śródlądowego to niezbyt aura zwłaszcza na bieganie hi,hi...
Do południa obowiązki domowe. Potem obiad, zakupy i wreszcie hajda w bialskiepola:) Aleja Brzozowa w pełnej zielonej krasie jest rewelacyjna:)) W bialskich polach cudnie muzykują polne koniki, a w Lasku Wilka ptaki rozświergotane na maxa he,he...
Było dziś fantastycznie! A i trafiło się spotkanie z Matim, którego nie widziałem *lata świetlne* Bardzo sympatyczny młody chłopak. Swego czasu walczyliśmy razem na królewskim dystansie we Wrocławiu.  Bardzo się cieszę, że *przyznał* się do dziadka;) 
W polach usłyszałem za sobą głosy. Zerknąłem i zobaczyłem dwóch rowerzystów. Kiedy mnie już minęli jeden się odwraca i powiada: "tetę - kopa lat! poznałem Cię po charakterystycznym kroku biegowym". Chwilkę pogadaliśmy i Oni *w pedał*, a ja dalej udeptywać piasek hi,hi... 
Przy sobocie wytuptałem trzynastkę, a w całym minionym tygodniu 52 kilometry w pięciu wyjściach. W sumie miało być mniej, ale jak *nóżka podaje* to grzech nie skorzystać;)
Po powrocie toaleta, kolacja i test przepisu na bułeczki orkiszowe.  Czasem dla odmiany, bo *nie samym chlebem człowiek żyje* hi,hi... warto spróbować czegoś nowego.
Może nie piękne jak z maszyny w markecie, ale bez polepszaczy i innych dodatków. Z pełnoziarnistej mąki orkiszowej.
Lepiej smakują niż wyszły na zdjęciu. Pewnie są nie fotogeniczne;) Następnym razem trochę je *podrasuję*, żeby miały może błyszczącą skórkę z wierzchu.
Dzisiaj w kalendarzu Bernarda, a jutro Nepomucena i Wniebowstąpienie Pańskie.

Przysłowia:

„Gdy Bernard grzmi i deszczy, czerwiec z pogodą, a lipiec z wodą”
  • „Na Jana Nepomucena wiadoma już zboża cena”
  • „Mokre Wniebowstąpienie, tłuste Narodzenie”
  • „Gdy na Wniebowstąpienie słota, w jesieni będzie dużo błota”

  • Cytat dnia:
  • "A gdy Pan przestał do nich mówić, został wzięty do nieba i zasiadł po prawicy Boga."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13