"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


czwartek, 6 stycznia 2022

pierwsze...

                             morsowaanie w tym nowym 2022 roku:) I do tego "królewskie" z racji Uroczystości Objawienia Pańskiego popularnie zwanego Świętem Trzech Króli. 
Najpierw jednak na "Bałtyku" natchnąłem się na syna Marka, Który "ustrzelił" mnie podczas biegania dookoła glinianek;)
Dzisiaj zrobiłem niepełną pętle. Na skróty przez mostek na kanałem zwanym "szyjką". Gdzie w 2009 zaczynałem przygodę z zimnymi kąpielami.
*Z buta* tylko cztery kilometry:( Ale dodatkowe endorfinki zrekompensowałem sobie na pluskaniu w zimnej wodzie. 
Temperatura wody +2,8°C, a powietrza jeden stopień powyżej zera.
Po rozgrzewce wybrałem na kameralną kąpiel morsowisko "pod  brzózkami", bo przy pomostach na "Adriatyku" od zimnolubnych bardzo "gęsto" he,he...
Przed wejściem udało mi się "podejrzeć" panią Marylkę, Która próbuje i na razie brodzi powyżej kolan;) Ale mam nadzieję, że jeszcze tej zimy uda mi się Ją przekonać do pełnego wejścia:)) 
Było mega! Po ostatnim ociepleniu wraca zima! Dziś od rana prószy śnieg i może kolejne morsowanie będzie znów zimowe:))

Przysłowia:
  • „Gdy trzech Króli mrozem trzyma będzie jeszcze długa zima”
  • „Na Trzech Króli słońce świeci wiosna do nas pędem leci”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13