"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


Bardzo proszę dla Kuby mojego kumpla i z góry dziękuje:)

niedziela, 11 listopada 2018

świętowanie...

       powinno być bezpłatne zwłaszcza takich uroczystości jak obchody Stulecia Odzyskania Niepodległości. 
Niestety są spryciarze dla których nie ma żadnych świętości i chcą zarabiać także na ojczyźnie.   Bieganie to coś więcej niż sport to styl, a nawet jak niektórzy mówią filozofia  życia.
Biegi Niepodległości powinny być organizowane przez samorząd bądź przy współudziale miast i gmin. Liczyć powinien się przede wszystkim udział.  Nie powinno być ścigania tylko jedna wielka manifestacja biegaczy - zawodowców, amatorów, początkujących i zaawansowanych, wszystkich niezależnie od wieku i wytrenowania. 
Na rywalizację jest czas i miejsce na zawodach.  
Z racji tak wyjątkowych obchodów nawet nie musi być koszulek, medali, pucharów i wszystkich innych mało istotnych rzeczy podnoszących koszty organizacji. Albo Ktoś świętuje i manifestuje szacunek dla Ojczyzny z pobudek patriotycznych, albo leci na gadżety. Hierarchia wartości musi być jasna.
Niepodległość jest zarówno dla bogatych jak i biednych. Dlatego żaden z płatnych biegów nie powinien mieć prawa używania nazwy Bieg Niepodległości. 
Cóż pogadać, a raczej popisać sobie mogę hi,hi... kasa misiu kasa he,he... Komercja kwitnie, bo forsa bogiem się stała:( Wielu ludzi dzisiaj honor rozmieniło na drobne. Najważniejsze stało się nie być, ale mieć:( 
Żeby nie być gołosłownym nie pobiegłem w biegu nomen omen startującym przy... galerii. Jakby nie było miejsc przypominających po co biegniemy, dlaczego biegniemy, dla Kogo biegniemy. 
Wybrałem świąteczny  trening "Od świtu do zmierzchu" na promenadzie Czesława Niemena. Gdzie Każdy może swoją aktywnością biegnąc, maszerując, jadąc na rolkach czy rowerze zamanifestować miłość do Ojczyzny i przywiązanie do barw oraz symboli narodowych za  darmo!
Przebiegłem trzynaście kilometrów z biało czerwoną flagą ulicami naszego miasta. Fajnie, bo znowu w towarzystwie najstarszego syna Jakuba:) Dzięki Kuba!! Było fantastycznie:)
Przypomniałem sobie też jak to kiedyś autentycznie udeptywałem promenadę i Lasek Aniołowski od świtu do zmierzchu he,he... Udało mi się nawet nabiegać prawie siedemdziesiąt kilometrów. Ale to było dawno;)
A dzisiaj tak;)

****

Boże, coś Polskę przez tak liczne wieki
Otaczał blaskiem potęgi i chwały,
Coś ją osłaniał tarczą swej opieki
Od nieszczęść, które przygnębić ją miały!
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie:
Ojczyznę wolną pobłogosław Panie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13