"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


poniedziałek, 1 kwietnia 2024

z wodą...

                                   i nad wodą he,he... biegałem dzisiaj jak napisałem na stravie;) 
Żeby tradycja w narodzie nie zginęła najpierw pobiegłem polać moją wnusie Wiktorkę:)) Potem przyszło mi na myśl, że skoro jestem na Stradomiu to mogę zrobić niespodziankę córeczce chrześniaka i pokropić też Amelkę oraz maleńką Alicje:)
Najpierw biegłem ulicami pustymi jak nigdy. Kiedyś przy takiej letniej aurze to na sucho dziesięciu kilometrów nie udałoby mi się przebiec hi,hi... Niestety ginie tradycja w narodzie:( Oczywiście bywało przeginanie, a nawet wręcz draństwo kiedy idące do kościoła dziewczyny idioci polewali wiadrami. Lecz chlapanie z umiarem czystą wodą (byle nie zapachowymi wodami, które były w modzie) to dużo śmiechu, radości i zabawy  w tym świątecznym czasie.
W drodze powrotnej część trasy zrobiłem wzdłuż Stradomki. Pod mostem zatrzymałem zegarek i *skleroza nie boli* po chwili ruszyłem zapominając użyć przycisku wznów trening:( Zatem znowu gps poleciał "na skróty" zaniżając przebieg he,he... Na pewno to "wina" biegaczki, Którą goniłem po Jagiellońskiej hi,hi...
Fajnie było! Chociaż za ciepło, bo na termometrze dwadzieścia cztery stopnie plus!
Trochę kalorii zredukowałem, więc można dalej świętować;)
Szkoda! Nawet w kalendarzu świąt i kalendarzu świąt nietypowych nie piszą, że dziś śmigus dyngus tylko prima aprilis:((

Cytat dnia:
*Śmieszne święto dziś wypada - Każdego oblać wypada!*
*Miły zwyczaj śmigus-dyngus! Bo pośród życzeń radosnych przynosi nam w podarku uśmiech kolorowej wiosny.*
*Śmigus-dyngus na uciechę,
z kubła wodę lej ze śmiechem!
Jak nie z kubła to z dzbana,
śmigus-dyngus dziś od rana!
Staropolski to obyczaj,
żebyś wiedział i nie krzyczał,
Gdy w Wielkanoc, w drugie święto,
będziesz kurtkę miał zmokniętą.*
(W. Broniewski)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13