"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


niedziela, 28 lutego 2021

rzutem...

                          na taśmę przekroczyłem w lutym 200 km he,he...
Dzisiejsza siódemka dała miesięczny kilometraż dwieście dwa kilometry:) Dwadzieścia jeden treningów biegowych, sześć morsowań i osiem marszów z trzydziestoma siedmioma kilometrami wychodzonymi. Jedna trzydziestominutowa sesja na rowerku stacjonarnym i sto osiemdziesiąt minut machania nogami w trakcie sześciu posiedzeń;) Machanie nóżkami to mój sposób na bolące kolanka. Kiedyś już  o tym pisałem. Na początku mojej przygody z bieganiem miałem problem z kolanem. Smarowania żelami, maściami nie pomagały, więc zwróciłem się do specjalisty. Dosyć znany w naszym mieście chirurg ortopeda powiedział: "stawy bardzo lubią ruch, lecz bez obciążenia. Mógłby pan codziennie kilkanaście minut siedząc na stole pomachać na przemian nogami. Ale i tak pan tego nie będzie robił." Pomyślałem w duchu ja nie będę robił! Tak mi wszedł na ambicje, że codziennie przez dwa tygodnie zasuwałem raz dwa, raz dwa...
Po mniej więcej dziesięciu dniach zauważyłem poprawę. Od tamtego czasu jak tylko kolanka się odzywają zaczynam "zabiegi". Oprócz tego zawsze profilaktycznie na dziesięć dni przed maratonem i po starcie. Próbowałem "sprzedać" sposób znajomym, ale tylko kiwali głowami i patrzyli na mnie jak "na wariata" hi,hi... Cóż mnie czary pomagają. Placebo, siła sugestii jak zwał tak zwał:)
W minionym tygodniu 56km biegiem w sześciu wyjściach, dwa morsowania, jedna gimnastyka i szesnaście kilosków wychodzonych w czterech marszach.

Przysłowia:
  • „Kiedy kot w lutym na słonku się grzeje, musi w marcu zajśc na przypiecek”
  • „Czasem luty ostro kuty, czasem w luty same pluty”
  • „Kiedy w lutym tajanie, szykuj chłopie sanie”

Cytat dnia: 

“Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą drogą do sukcesu jest zawsze próbowanie po prostu jeden, następny raz.” T. Edison

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13