"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


sobota, 2 lutego 2019

odbiło...

                      coś garmkowi dzisiaj po dniu przerwy he,he... może od tej temperatury?
Obleciałem przez śmietnik bloki dookoła i czekam, a on wciąż szuka satelit. Nie wiem czy to przez to ocieplenie, ale stałem pod blokiem dobre pięć minut.
O godzinie dwudziestej na termometrze plus osiem stopni! Wszędzie czarno:( bo śnieg błyskawicznie zniknął:( i po zimie;) Ciekawe jak tam nasze morsowisko? Może jutro z rana uda mi się wyskoczyć na krótkie zwiady. No, bo czy przy takiej aurze można napisać morsowanie hi,hi...
Po prawie całym dniu w podroży z przyjemnością wskoczyłem w buty biegowe (nowe na Ni;) i poleciałem bez celu przed siebie, żeby je jak najszybciej "rozprawiczyć" he,he...
Zdały egzamin na piątkę z plusem:) Wygodne, żadnych obtarć, ani dyskomfortu niedopasowania. Miałem wrażenie jakbym przebiegł w nich przynajmniej ze trzysta kilometrów.
Poprzednie na Ne mają już blisko 1200 kilometrów i czuć, że to ich ostatnie może nie dni, ale pewnie tygodnie. 
Fajnie mi się biegło! Zlodowacenia na chodnikach znikły i wreszcie można było odbić się od podłoża, a nie człapać jak kaczka hi,hi...
Przysłowia na dziś:
„Gdy na Gromnice roztaje, rzadkie będą urodzaje”
„Gdy w Gromnice pięknie wszędzie, tedy dobra wiosna będzie”
  • „Gdy w Gromniczną jest ładnie, dużo śniegu jeszcze spadnie”
  • „Gdy w Gromnicę z dachów ciecze, zima jeszcze się przewlecze”
  • „Gromniczna pogodna, będzie jesień dorodna”
  • „Kiedy Gromniczna zimę traci, to Święty Maciej (24.02) ją wzbogaci”
  • „Kiedy w Gromniczną gęś chodzi po wodzie, to będzie na Wielkanoc chodzić po lodzie”
  • „Na Gromnicę - masz zimy połowicę”
  • „Jak słońce jasno świeci na Gromnice, to przyjdą wielkie mrozy i śnieżyce”
  • „Jaka Gromniczna bracie, taki Święty Maciej (24.02)”
  • „Gdy jasne słońce w dzień gromniczny będzie, więcej niż przedtem śniegu spadnie wszędzie”
  • „Gromnice w śniegu, wiosna jest w biegu, lecz gdy pogoda, dla wiosny zawoda”
  • „Jak na Matkę Gromniczną, tak na Święty Józef (19.03)”
  • „Jak suche i jasne Gromnice, przyjdą jeszcze śnieżyce”
  • „Jasna Gromnica - zła orędownica”
  • „Kiedy na Gromniczną mróz, zładuj sanie, szykuj wóz”
  • „Maria pogodna, będzie jesień dorodna”
  • „Na Gromniczną Pan Bóg daje, czasem mróz, czasem roztaje”
  • „Na Oczyszczenie Marii Panny, zbliża się koniec sanny”
  • „Pamiętaj, że Gromnica, to już zimy połowica, ale żadna też nowina, gdy dopiero się zaczyna”
  • Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Szukaj na tym blogu:

    Translator

    ...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

    ...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13