"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


czwartek, 18 lutego 2021

wstrętna...

                        odwilż:( Wszędzie śniegowa breja. Tam gdzie nie uprzątnięto zalegającego śniegu pośniegowe błoto po kostki i ślisko:( Temperatura powietrza +2, opadająca mgła... 
Wahałem się dzisiaj po popielcowej przerwie - bieganie, czy morsowanie? Szkoda mi zimowej aurę:( 
Pomyślałem sobie zapowiadają dalsze ocieplenie, więc trzeba wykorzystać resztki zimowych klimatów i zrobić dwa w jednym he,he...
Pobiegłem najpierw nad "Pacyfik". A tam gruba "szyba" na wykutym od brzegu "torze wodnym". 
Nie przypuszczałem, że w drugim dniu odwilży z opadami deszczu będzie taki gruby lód i nie zabrałem siekiery. Pluskać się jednak chyba i tak bym się tam nie odważył, bo coś dziwnego dzieje się z wodą. Jeszcze jak nie było lodu na powierzchni wody utrzymywały się brunatno czerwone smugi. Teraz to dziadostwo przełazi przez pokrywę lodową prawie na całej powierzchni zbiornika:( brrrrr....
Potupałem zatem do cywilizacji;) Wzdłuż pomostów na "Adriatyku" przy plaży też pokrywa lodowa, ale przy drabinkach Ktoś musiał się pluskać bo woda stoi otworem:)
Niby mówi się, że w takich warunkach morsowanie jest niezbyt fajne, ale było świetnie:))
Łatwiej wchodzi się do wody kiedy temperatura otocznia jest o wiele niższa niż wody. Suche, mroźne powietrza nie wychładza tak jak wilgotna opadająca mgła. Poza tym przy mrozie ma się wrażenie, że woda jest ciepła;)
Biegowo prawie piątka, lub bez mała pięć kilometrów;) Całe szczęście, że na morsowania ubieram sorty mundurowe i wysokie buty taktyczne, bo w biegowych po kilkudziesięciu metrach miałbym "gnój" w bamboszach:( A tak szedłem tuptałem, że aż bryzgi spod nóg na boki leciały hi,hi...

Przysłowia:
  • „Gdy w lutym do połowy zima się wysili, to na koniec miesiąca już się nie wychyli”
  • „Gdy w lutym topnieje, to na wiosnę mróz bieleje”
  • „Gdy luty ciepły i o wodzie, wiosna późna i o chłodzie”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13