"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła.
A
ktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia
Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić"


Bardzo proszę dla Kuby mojego kumpla i z góry dziękuje:)

czwartek, 8 października 2015

Mój sezon...

kąpielowy podobnie jak biegowy trwa cały rok:) Z tym, że ten pierwszy staje się najbardziej atrakcyjny wraz z nadejściem chłodów;)
Fantastycznie jest kiedy spadnie śnieg, trzyma mróz i zbiorniki wodne przykrywa tafla lodu he,he...
Ostatnie zimy nie były dla zimnolubnych niestety jakoś  szczególnie łaskawe:(
Prawdziwe morsowania można było policzyć na palcach. Niemniej korzyści z regularnych kąpieli w zimnej wodzie są niezaprzeczalne.
Dzisiaj z rana na termometrze +3 stopnie, ale w okolicy "Bałtyku" gdzie jak to mówią "ciągnie od wody" hi,hi... temperatura odczuwalna jest zawsze niższa. Wody nie zmierzyłem, ale ma pewno z dziesięć kresek na plusie. O tej porze roku temperatura otoczenia jest bardzo zdradliwa. W cieniu, lub nad wodą gdzie zimny wiatr powoduje wyziębienie potrafi być kilkanaście stopni mniej niż w miejscach nasłonecznionych.
Na szczęście dziś na moje kąpielisko zerkało słoneczko:) I było rewelacyjnie! Wcześniej, a jakże nie mogło być inaczej dycha i udeptywanie liści:) Specjalnie wybierałem dziś "dzikie" nieucywilizowane ścieżki he,he...
Na rekreacyjnej jest może równo, lecz szelest liści, trzask łamanych patyków i piękna jesień tylko w "buszu" hi,hi...

Dziesięć kilometrów to  minimum;) żeby utrzymać odpowiedni poziom endorfin w organizmie:)

Orzeźwiający chłód, prędkość "ekonomiczna", odpowiednie ciuchy, aby się nie zagotować i można sobie zanucić "od rana mam dobry humor.."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13