"Zdrowie tak jak pieniądze zdobywa się w pocie czoła. Aktywność fizyczna i przemyślany sposób odżywiania mogą być przyczyną dobrego stanu zdrowia" *Nie dlatego przestajesz się bawić, bo się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz się bawić*


piątek, 15 stycznia 2016

pada śnieg...

pada śnieg, minus jeden na tremometrze, więc super wyjście na bieganie he,he... Niby drobny śnieżek, lecz po chwili robi się biało i klucząc po trasie biegam po swoich śladach;) Wiem niektórym się narażę co już wypatrują wiosny;) ale lubię taką aurę. Uwielbiam biegać "po białym" mimo, że czasem wpadam w poślizgi niekontrolowane i zaliczam pady hi,hi...

Nadeptałem piętnastkę w spokojnym tempie po parku Lisiniec i okolicy. Wracając przyglądałem się kaczuchom, które na środku "Pacyfiku" też mają przerębel;) Chyba muszą się non stop pluskać, bo "oczko" nie zamarza.

Kiedy miałem już wracać spod lodu dał się słyszeć trudny do opisania dźwięk. Jakby rumor, grzmot... W dodatku odgłosy jakby się przemieszczały wokół lini brzegowej pod lodem. Szkoda, że nie wtedy jak nagrywałem kaczki:( bo może byłoby słychać na filmiku. Huk był naprawdę głośny! Kobitki maszerujące z kijkami też przystanęły i patrzyły co się dzieję.

Wyobraźnia zaraz mi podsunęła obraz: *lód się wypiętrza i ze zbiornika leci w górę gejzer wody* jak na filmach katastroficznych hi,hi...
Gdy ruszyłem dalej z innego miejsca dostrzegłem w rożnych miejscach pęknięcia lodu, bo pojawiły się smużki wody na białym ośnieżonym lodzie. 
Naprężenie lodowej pokrywy i jej pęknięcia stwarzają niebezpieczeństwo załamania się lodu. Niestety jak informują media wciąż znajdują się "śmiałkowie" co ryzykują zdrowie i życie wchodząc na zbiorniki przykryte lodem.

2 komentarze:

  1. Piękna aura, tylko pozazdrościć. A we Wrocku popadało i stopniało. Rano pewnie będzie bieganie po błocie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Tomasz później też stopniało:( wieczorem i w nocy temperatura spada, więc rano zima:) potem się ociepla i tak w kółko;) ale zapowiadają niższe temperatury od niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń

Szukaj na tym blogu:

Translator

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13

...łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną, a ziemią..." Rdz.9,13